Miljøagentene arrangerer Batterijakten fra 09. til 29. mars 2020, og 4 klasse ved Lødingen skole deltar i denne konkurransen. Batterijakten er en klassekonkurranse for hele Norges fjerdeklassinger, hvor elevene skal samle inn brukte batterier og levere dem til gjenvinning. Kampanjen skal bidra til et større miljøengasjement i skole og lokalsamfunn, og er et samarbeid mellom Miljøagentene, Clas Ohlson, Batteriretur og Varta.

Informasjon om konkurransen

I Batterijakten skal elevene samle inn brukte batterier, og sørge for at de gjenvinnes i stedet for at de havner i søpla, eller enda verre – i naturen. Alle som melder seg på konkurransen vil motta innsamlingsposer til hver elev, teip til å teipe poler på batteriene og en plakat til klasserommet for å holde orden på hvor mye elevene har samlet inn. Vi vil også tilgjengeliggjøre «Den lille batteriskolen» slik at du som lærer enkelt kan bruke batterijakten i undervisningen. Alle som deltar får diplom og de beste batterijegerne vinner pengepremier som kommer hele klassen til gode!

Det er gratis å være med på Batterijakten.
Det eneste som kreves, er ditt og elevenes engasjement.
Konkurransen gir elevene muligheten til å lære mer om gjenvinning og hvordan vi kan ta vare på jordens ressurser.

Hvis du har batterier liggende, håper vi at du vil hjelpe Lødingen skole samtidig som du vet at batteriene håndteres på best mulig måte!
Batterier kan leveres ved Lødingen skole, eller i resepsjonen på rådhuset.

For mer informasjon om batterijakten, gå inn her: http://www.batterijakten.no